Wednesday, August 28, 2013

Ao entardecer (At sunset)

Ao entardecer

Hoje, eu gostaria de observar o oceano. Magnitude plena. Abraçada no seu amor e carinho, respeito e amizade.

Ficar por horas observando o movimento das ondas. Sonoridade de sentimentos. 

Como neste momento, indo e vindo ao meu encontro. Encontrando e desencontrando as possibilidades.

O canto leve da brisa encontrando o meu rosto, trazendo de volta a vida. O toque macio da areia nos meus pés. A sinfonia que só lugares como estes podem trazer.

Hoje eu gostaria do silencio, gritando alto no vazio deste espaço. Nada mais me importaria.

Apenas hoje, eu gostaria de aliviar minha incessante procura de algo que não está ao meu alcance. Então encontrar um anjo á beira do mar e lhe fazer um pedido. E em algum momento ver o anjo desaparecer. Viver e fixar meus olhos no oceano, e como a fé daqueles que não desistem; acreditar que meu pedido foi atendido.

Hoje eu gostaria de afogar no oceano, ao som do vento doce soprando meus cabelos e do calor do seu abraço, as preocupações, desassossegos e dores dos que eu amo,  e saber que o anjo escutou o meu pedido. 

Milagres acontecem na minha mente diariamente. Especialmente hoje, ao entardecer.
Boa semana.


Carla Baldassari Cocconi  



At sunset (English Version)

Today, I would like to observe the ocean at his complete magnitude. Embraced in love and affection, respect and friendship.

Stand for hours watching the movement of the waves. Loudness feelings, going back and forth to meet me.
Finding and losing the possibilities.

The mild corner breeze finding my face, bringing back life.
The soft feel of sand at my feet. The symphony that only places like this can bring.

Today I would like the silence, shouting loudly in this empty space. Nothing else matters.

Just today, I would like to ease my constant search for something that is not in my reach. Then find an angel on the edge of the sea and make a request.

And at some point see the angel disappearing. Live and fix my eyes into the ocean, and as the faith of those who do not give up; believe that my request was granted.

Today I would like to drown into the ocean, while the fresh and sweet sound of the wind blows my hair and the warmth of your embrace is here, the concerns, restlessness and pains of those I love, and know that the angel heard my request.

Miracles occur in my mind daily. Especially today, at sunset.

Carla Baldassari Cocconi  




No comments:

Post a Comment