Tuesday, October 29, 2013

Tudo posso Naquele que me fortalece ( I can do all in Him who strengthens me)



Keep The Faith 


Quando estou desfrutando dos momentos felizes, ali está Ele, sorrindo ao meu lado com as minhas vitórias, aplaudindo cada passo que subo no degrau da vida. Dançando ao meu lado música de melodia doce, de ternura inexplicável e imensurável, me afasto da dança e com outros compartilho minha felicidade, como quadrilha ou festa de casamento. Mas mesmo distante, na plateia, Seu Semblante de alegria pela minha felicidade ali se encontra. E como me distraio com a felicidade, ás vezes seu amor fica separado, fica distante, e não percebo sua presença constante ao meu lado. Presença doce, amável, que é sutil como apenas a realeza poderia oferecer.

Quando estou enfrentando momentos de luta, dor, dúvidas, ali está Ele; mais intenso e próximo do meu lado. Consigo sentir sua presença na melodia triste tocando na trilha sonora. A valsa é triste, melancólica, e com medo subo em seus pés e é Ele quem me guia em cada passa da música. Meu medo se dispersa. Seu amor se torna mais intenso, forte, presente. Não porque agora esteja mais presente, mas porque agora me concentro mais nas coisas que realmente importam e os amigos da quadrilha se foram. Poucos conseguem compartilhar momentos difíceis, mas é exatamente nessas horas que Ele se torna mais presente.

Tudo posso Naquele que me fortalece, ao amanhecer dos meus dias, guiando cada passo ou movimento do meu incessante livro de dúvidas chamado vida, do meu imensurável desejo de aceitação e necessidade de amor. Descubro então como mágica, o que antes havia esquecido. Que o que me basta é a sua presença sutil que espera o momento certo para doar, amar e perdoar. Desfruto então dos momentos de dores a passos largos com Alguém muito especial; único em verdade, até que a primavera se faz presente novamente na minha vida e eu o deixo na plateia. Ele nunca parte, nem abandona. Mesmo assim, me distancio como quem já pode caminhar sobre meus próprios pés. Até que a próxima lição apareça, e eu precise Dele ao meu lado. Então sua presença se faz maior. Intensa, perfeita, constante.

Que de hoje em diante, eu não esqueça que é por amor Dele e por Ele que tudo existe. Sem Ele nada faço, nem conquisto. Que em todas as primaveras seguintes eu entenda e compartilhe a canção dançando ao lado do maior e melhor de todos os dançarinos. Do mais amável, adorável e encantador dos seres que minha alma necessita.

Tudo posso Naquele que me fortalece, minha alma encontra abrigo e paz. 


I can do all in Him who strengthens me.

When I am enjoying the happy moments, there He is, smiling at my side with my victories, cheering and applauding every step I climb on the stair of life. Dancing by my side the  music of sweet tune, inexplicable and unfathomable tendernes. At these times I may turn away from His dance and share my happiness with others, as enthusiastic as at a wedding party. But even apart, in the audience, His countenance of joy for my happiness is there. And as I get distracted with happiness, sometimes His love seems separated, distant, and I don´t realize His constant presence beside me. Sweet presence, kind, subtle as only royalty could offer.

When I am experiencing moments of struggle, pain, doubt, there He is, more intense and closer to my side. I can feel His presence in the sad tune playing on the soundtrack. 
The music now is a sad and melancholic waltz. With fear and dismay I climb at His feet and it is He Who guides me in every step of the melody. Suddenly my fear is dispersed. His love becomes alive, intense, stronger. Not because it is now most present, but because right now I concentrate more on the things that really mattesr and my friends of joy are all busy with their daily duties. Few can share rough times, but it is precisely during these times that He becomes more present.

I can do all in Him who strengthens me, at dawn of my days, at the begin of my dreams, guiding every step or movement of my incessant question book called life;  of my immeasurable desirability and need for love. I then find, like magic, what once I had forgotten. The great lesson. That His presence IS subtle, kind, patient and  waits for the right time to give, love and forgive.

So I enjoy the moments of pain by leaps and bounds with someone very special, Unique in Truth, until the springtime is present again in my life and my selfish self let Him at the audience again. He never leaves or abandons. Still,I distance myself as one who can already walk by my own feet. Until the next lesson appears, and I reckon I need Him by my side. And He is there, He never left, His presence is greater and stronger now. Intense, perfect, constant.

That from now on, I do not forget it's for His great love  and through Him that everything exists. I do nothing without Him, nor conquer a single thing.

That each following spring I remember to share the beautiful song dancing next to the Biggest and best of all the dancers.
The most Lovable, Adorable and Charming beings that my soul needs.

I can do all in Him who strengthens me, my soul finds shelter and peace.

No comments:

Post a Comment